Ahhoz, hogy üzembiztos legyen az autó, időszakonként szervizbe kell vinni karbantartásra. Az, hogy milyen szervizelést igényel az autónk, a gépkocsi kezelési útmutatójában vagy szervizkönyvében megtalálható. Megelőző karbantartásokkal megóvjuk gépjárművünket a nagyobb meghibásodásoktól. Ezzel sokat teszünk a biztonságunkért, és nem kevés pénzt takarítunk meg.
Az időszakos szervizet autógyártó által előírt karbantartásokat időben, vagy futásteljesítményben (kilométerben) mért periódusonként kell elvégeztetni. Régebben, ha nem vittük a kocsit szervizbe, fix adatok alapján azt jelezte a műszerfal visszajelző, hogy mennyi idővel vagy km-el haladtuk meg a kötelező átvizsgálás időpontját. A szervizintervallum időben általában egy év, kilométerben kb. 15-20 ezer km, vagy akár 30 ezer km volt. A számítógépek korában alakult ki a változó szervizperiódus, amely a jármű állapotának függvényében küld minket a szervizbe.
A motor, mint sok egyéb alkatrész a gépjárműben, csak akkor tudja kifejteni teljesítőképességét, ha rendszeresen, szakszerűen karbantartják. A kenőanyag nagymértékben hozzájárul a motor teljesítményéhez és élettartamához. Az időszakos szervizeléssel rendszeresen ellenőriztetheti az olajszintet, és a gépkocsinak megfelelő olajat töltetheti be (minden olajcsere alkalmával az olajszűrőt is cserélni kell).
17. kerület autószerviz XVII. kerületi autószerelő
Ha autószervizre van szükségünk, nem mindegy, hogy milyen szakemberre bízzuk járművünket. A megfelelő autószerviz vagy autószerelő megtalálásában sok tényező játszik szerepet: fontos a szakértelem és az ár, de sokszor a gyorsaság is. Cikkünkben bemutatjuk, mi melyik budapesti szervizeket és szerelőket ajánljuk, és hogy miért.
Az általunk ajánlott budapesti autószerelők és autószervizek listája:
Az Érdi Team Kft. XV. kerületi szervize autó- és gumiszervizként működik, de a kerületben autómentést is vállal. Az általános szervizelésen túl futómű javítással is foglalkoznak. Márkafüggetlen autószerviz, BOSCH garanciával – de csak saját alkatrésszel dolgoznak.
A szerviz minden hétköznap 7:30 és 17:00 között van nyitva, de a szolgáltatások igénybevételéhez előzetes időpont-egyeztetés szükséges.
Az Autóüveg Soós szélvédőjavítással és szélvédőcserével foglalkozik immáron 20 éve. Kőfelverődések, repedések, törés, fűtőszálak javításában is nagy tapasztalattal rendelkeznek, ezen túl segítenek a Casco ügyintézésben is. Munkájukra 10 év beázás elleni garanciát vállalnak.
A szolgáltatások bővebb bemutatását, árakat, illetve az akciós kupon elérésének módját itt találja: Autóüveg Soós IV. kerület
Az autószerviz a 4. kerületben található, de 13. kerületi vagy messzebbről érkező ügyfeleket is szívesen fogadnak: Autóüveg Soós XIII. kerület
3. FA-GA márkafüggetlen autószerviz, Budapest 10. kerület
A FA-GA autószerviz a 10. kerületben várja ügyfeleit. Személygépkocsik mellett kisteherautók javításával is foglalkoznak. Felszerelt műhelyük és szakértő autószerelő csapatuk az általános szervizelésen és gyorsszervizelésen túl vállalja a műszaki vizsgára való felkészítést és vizsgáztatást is, illetve gumiszerviz és villamossági, illetve szerkezeti javítások elvégzését. Cseregépjármű biztosításával segítik ügyfeleiket. Egyéb szolgáltatások: flotta szervizelés, biztosítás- és kárrendezés, autómentés.
A Dózer Autójavító Bacsó Tibor autójavító mester műhelye a 13. kerületben. Vállal fényezést, karambolos javítást, kipufogó szervizelést, alváz és gumi szervizelést, illetve műszaki vizsgára való felkészítést, vizsgáztatást és autómentést is.
A MobilStar Autótechnikai Kft. egy családi vállalkozás, amely 29 éve működik a 10. kerületben, szakmailag felkészült autószerelő csapat segítségével. A szerviz az általános autó- és gumiszervizelésen túl vállal műszakiztatást, eredetiségvizsgálatot, klímaszerelést és számítógépes hibakód-kiolvasást is.
Az Open Gate szerviz vállalja gépjárművek teljes körű javítását, márkától függetlenül. Műhelyük a XI. kerületben található 170 négyzetméteren, és 5 szerelőállással rendelkezik. Régi és új autókat egyaránt vállalnak. Tudnak segíteni elektronikai javításban, autómentésben, és a biztosítás teljes körű intézésében egyaránt.
Mikor kell szervizeltetni, átvizsgáltatni autónkat?
Olajcserét autó típusától és olajminőségtől függően kell cserélni. Ha a szervizfüzetben, ill. olajcsere kártyán nem talál erre utasítást, akkor:
– Régebbi autóknál: (15w-40,10w-40) olaj esetén 10-15.000 km, ill. 1 év
– Új típusoknál: (5w-30) vagy jobb minősítésű olaj esetén 20-30.000 km, ill. 2 év a csere intervallum
Átvizsgálást vétel előtt mindenképp – és javaslatunk szerint évente egy alkalommal – célszerű elvégeztetni, ha más probléma nem indokolja.
Klímatisztítás és klímatöltés
A klímatisztítás és -töltés az egyik legfontosabb szervizmunkák közé tartozik a nyár folyamán. A berendezés karbantartása elengedhetetlen, hiszen hiánya nem csak kellemetlen szagokat eredményezhet, tönkre is teheti azt. Akár az egészségünkre is káros lehet, ugyanis baktériumokat és vírusokat is terjeszt, amennyiben nincs megfelelően tisztítva – évente legalább kétszer.
CASCO-ügyintézéshez a következő papírok szükségesek:
Magánszemély esetén:
Törzskönyv (vagy másolata) vagy 3 utolsó havi befizetés a lízingelő cégtől
Forgalmi engedély
Kárbejelentő
Meghatalmazás
Jogosítvány vagy másolata
Cég esetén:
Törzskönyv (vagy másolata) vagy 3 utolsó havi befizetés a lízingelő cégtől
Forgalmi engedély
Kárbejelentő
Meghatalmazás
Jogosítvány vagy másolata
Aláírási címpéldány
Áfa nyilatkozat
Hátsó ablakfűtés
Az edzett hátsó szélvédőüvegeket páramentesítő fűtőszálakkal látják el a jobb kilátás és a biztonságos vezetés érdekében. Vannak olyan típusú autók, amelyek hátsó szélvédője ragasztott eljárással készült, ezeket az üvegeket mikro fűtőszálas üvegeknek hívjuk, melyek nem javíthatók! Az edzett autóüvegeknél a hővezető szálak az üvegbelső felületén vannak, ezért megsérülhetnek, és azokat a fedélzeti 12V-os rendszerbe tartozó árammal lehet a fűtés bekapcsolásával kívül jégtől, belül pedig párától mentesíteni.
A fűtőszál végei a hátsó szélvédő két oldalán rögzített csatlakozókban végződnek, amelyeket kis, az ablakra ragasztott fülekre erősítenek. Itt csatlakoznak aztán a jármű elektromos hálózatának megfelelő kábeleihez. A fűtést a műszerfalon levő kapcsolóval lehet vezérelni és működéséhez a gyújtáskapcsolót is az 1-es állásba kell fordítani. Nagyon fontos része a fűtésnek egy időkapcsoló, ami 5-30 perc múltán akkor is kikapcsolja az ablakfűtést, ha arról a vezető megfeledkezne. Ez akadályozza meg az autóüveg túlhevítését és szétrepedését, törését, felrobbanását.
Hátsó ablakfűtés javítása
Az eredményes javításnak alapfeltétele a jármű kapcsolási és vezetékezési rajzának a megléte, mert anélkül lehetetlen rájönni, hol is vannak, merre találhatók az egyes szerelvények. A hiba legtöbbször a fűtőszál-rácsban, annak megszakadásában található. Helye ellenfényben (a felfelé nyíló hátsóablakokat felemelt helyzetben, alulról vizsgálva) szemmel is megtalálható. Ehhez persze az autóüveget kívülről is le kell tisztítani. Belül a fűtőszálas oldalon ez csak puha, esetleg langyos ablaktisztító folyadékba mártott törlőruhával, a szálakkal azonos húzásirányban történhet a szélvédőüveg tisztítása.
A fűtőszál szakadását a kalaptartóra dobott keményebb tárgy (kartondoboz, esernyő), a szállítójárműveknél pedig a rögzítetlen, ablakig hátracsúszó rakomány okozhatja. De előfordul, hogy a voltmérő csúcsaival sértik meg azt, ezért arra mérés előtt célszerű puha alumínium fóliát tekerni.
Néha nem maga a fűtőszál, hanem a végződéseit felfogó fülek sérülnek, vagy válnak el a helyükről. Manapság már ezek a hibaforrások is javíthatók és a letört fűtőszál csatlakozókat is javítani vagy pótolni lehet. A szálak szakadását ki kell mérni és a sérülés mértékétől függően a javítási idő 0,5 – 1 óra.